یک لوگوی خوب طراحی شده می تواند تصویر و برند شرکتی شما را تقویت کند. به شما مزیتی نسبت به رقابت کسب و کارتان می دهد و جذابیت بیشتری برای مشتریانتان ایجاد می کند.
 
فرقی نمی‌کند خودتان طراحی کنید یا یک آژانس حرفه‌ای استخدام کنید، مهم است که برخی از تفاوت‌های بین سه نوع اصلی طراحی برندسازی لوگو – لوگومارک، لوگوتایپ و لوگو ترکیبی را بدانید. هر سبکی مزیت منحصر به فرد خود را دارد و هنر طراحی لوگو به خودی خود پیچیده تر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می کنند.
 
لوگومارک
لوگومارک برای تقویت هویت برند استفاده می شود و تصویر یا نمادی است که برای نشان دادن یک شرکت استفاده می شود. لوگومارک ها معمولاً نام شرکت را ضمیمه نمی کنند و می توانند به طراحان فرصت ایجاد هویت برند قوی را بدهند.
 
چرا لوگومارک را انتخاب کنید؟
 
بسته به بودجه و نوع کسب و کار شما، استفاده از لوگومارک می تواند ظاهر بصری قوی برای شرکت شما ایجاد کند و می تواند تأثیر زیادی بر هویت برند داشته باشد.
لوگومارک ها بیشتر «انتزاعی» هستند و به عنوان یک نماد بدون چسباندن به یک نام تجاری قرار می گیرند.
رهبران شناخته شده و تثبیت شده در یک بازار خاص از لوگومارک استفاده می کنند. فیس بوک، اندروید، پپسی و اپل همگی از این سبک استفاده می کنند.
چرا ممکن است از لوگومارک اجتناب کنید:
 
با توجه به اینکه یک لوگومارک شامل نام نمی شود، این می تواند برای یک شرکت جدید و ناشناخته یک نقطه ضعف باشد. اگر شما یک کسب و کار جدید هستید، ممکن است بخواهید نام شرکت خود را مشاهده کنید. هنگامی که شرکت رشد کرد و در بازار گسترده تر تثبیت شد، می توان یک علامت اضافه کرد.
 
لوگوتایپ
 
همچنین در صنعت طراحی به عنوان "علامت کلمه" شناخته می شود، تمرکز اصلی در اینجا تایپوگرافی است. این سبک به شدت هویت بصری یک برند را به نام شرکت مرتبط می کند. به دلیل تمرکز زیاد روی متن، مهم است که فونت را با دقت انتخاب کنید، زیرا سبک، رنگ و حتی شکل حروف می‌تواند به اندازه خود کلمات معنی را منتقل کند.
 
چرا لوگوتایپ را انتخاب کنیم؟
 
شما یک کسب و کار جدید هستید و دوست دارید نام شرکت شما دیده شود.
نام برند شما کوتاه و ساده است و به عنوان یک لوگو شلوغ به نظر نمی رسد.
نام شما برند شماست. لوگوتایپ ها می توانند به تقویت پیوند بین حافظه بصری و تشخیص نام کمک کنند.
فیس بوک، گوگل، دیزنی و اسکایپ همگی از سبک لوگوتایپ استفاده می کنند.
چرا ممکن است از لوگوتایپ اجتناب کنید:
 
اگر نام شرکت شما طولانی است، ممکن است نخواهید از لوگوتایپ استفاده کنید زیرا زمانی که نام شما به عنوان لوگوی برند شما قرار می گیرد، ممکن است شلوغ به نظر برسد.
اگر قصد ندارید فونت لوگوی خود را در طول زمان به روز کنید، ممکن است این نوع لوگو را نخواهید. یک فونت خاص ممکن است مد فعلی باشد، اما با گذشت زمان، ممکن است احساس شود کهنه شده است. حتی برندهای معروفی مانند پپسی و کوکاکولا باید فونت لوگوی خود را هر از چند گاهی به روز کنند تا تازه و به روز بمانند.
لوگوتایپ + لوگومارک = علامت ترکیبی
لوگوی استارباکس
یک علامت ترکیبی به سادگی نشان‌واره و نشان‌واره در یک لوگو ترکیب می‌شود. متن و تصویر یا نمادها برای ارتقای پیام برندسازی ترکیب می‌شوند و به روشن شدن مفهوم یک کسب‌وکار کمک می‌کنند.
 
با این حال علائم ترکیبی یکپارچه و مستقل وجود دارد. به عنوان مثال، لوگوی استارباکس دارای متن با گرافیک یکپارچه است، در حالی که لوگوی AT&T دارای نمادی جدا از متن است.
 
چرا لوگو ترکیبی را انتخاب کنید؟
 
لوگوهای علامت ترکیبی داستانی را در مورد سازمان شما بیان می کنند که تصویری به یاد ماندنی از برند شما ایجاد می کند.
انعطاف‌پذیری را برای استفاده از هر دو یا هر دو نام تجاری و/یا نماد ارائه می‌دهد.
یک علامت ترکیبی خوب طراحی شده با هر دو عنصر با هم یا جدا از هم موثر است و انعطاف پذیری بیشتری را برای نام تجاری ارائه می دهد. همچنین برای مشاغل جدید عالی است.
Starbucks، Dove، NBC و Pizza Hut همگی نمونه هایی از طراحی علامت ترکیبی هستند.
چرا ممکن است از علامت ترکیبی اجتناب کنید:
 
اگر برند شما بر سادگی تمرکز دارد، ممکن است تصمیم گیری برای استفاده از علامت کلمه یا کل لوگو دشوار باشد (آیا کل لوگو را روی کارت ویزیت خود قرار می دهید یا فقط لوگو تایپ؟).
همیشه درباره لوگو نیست - یک تصور اشتباه رایج
 
شکی وجود ندارد که هر برند و کسب و کاری به یک لوگو نیاز دارد – در نهایت این یک بخش مهم از هویت برند شما است.
 
در کنار هویت بصری قوی، برندسازی موفق شامل استراتژی موثر، پیام‌های واضح و جذابیت احساسی نیز می‌شود. در اصل، طراحی برند، هویت و لوگوی کسب‌وکار شما با هم کار می‌کنند تا همه عناصر غیر بصری را منتقل کنند، بنابراین مشتریان فعلی و آینده شما می‌توانند بفهمند که تجارت شما چیست.

 

سه شنبه 12 مهر 1401
بؤلوملر :