داشتم چیکار میکردم؟ میدونم الان باید کاری بکنم؟ اوه، دیروز موعدش بود!؟ فراموش کردم؟!
 
همه ما در یک مقطع زمانی این افکار را داشته ایم. من آنها را تقریباً روزانه مصرف می کنم. صادقانه بگویم که هنوز هم هر چند وقت یکبار آنها را دارم، اما از زمانی که شروع به ایجاد استراتژی هایی برای حفظ برنامه خود کردم، خیلی کمتر از آنها استفاده می کردم.
برای سفارش سالنامه 1402 و سررسید 1402 به واحد سالنامه برگ مراجعه کنید.
 
سلب مسئولیت: این چیزی است که برای من کار می کند. هر کس روش متفاوتی برای انجام کارها خواهد داشت. این به این منظور نیست که راه درست را به شما بگوید، بلکه به این منظور است که شما را در مورد سیستم های خود و اینکه چرا آنها ممکن است کار کنند یا نمی توانند فکر کنید.
 
برنامه ریزان
من از برنامه ریز فیزیکی استفاده نمی کنم. فهرست ها و تقویم ها به منظور یادآوری انجام کارها به شما هستند، بنابراین استفاده از کاغذ به عنوان راهی برای ردیابی وظایف، روش گذشته است. استفاده از برنامه ریز فقط یک چیز دیگر را اضافه می کند که باید آن را به خاطر بسپارید (برنامه ریز را بررسی کنید)، و هیچ راهی برای به خاطر سپردن آن وجود ندارد جز اینکه فقط امیدوار باشید که خودتان به یاد داشته باشید. ظهور برنامه‌های تقویم و کارهایی که به شما هشدار می‌دهند، کاغذ را منسوخ کرده است.
 
تقویم ها
آیا جلسه ای دارید که باید در زمان خاصی در آن حضور داشته باشید؟ تماس تلفنی که باید امروز بعد از ظهر اتفاق بیفتد؟ قراری امشب در یک مکان خاص؟ همه اینها در تقویم شما وجود دارد.
 
تقویم ها بسیار ساده هستند. اگر کار یا رویداد باید در زمان خاصی اتفاق بیفتد، در تقویم شما ثبت می‌شود، اگر ممکن است در هر نقطه از روز اتفاق بیفتد به اینجا تعلق ندارد.
 
اشاره برنامه تقویم محترم: Fantastic Fantastic عالی است زیرا تم تیره دارد (یکی از چیزهای مورد علاقه من)، اما همچنین به این دلیل که می توانید به زبان انگلیسی ساده تایپ کنید. همچنین کاملاً با اپل واچ همگام می شود.
لیست کارهای انجام شده
هر کاری که برای انجام آن باید به خاطر بسپارید، اما زمان خاصی ندارد، در لیست کارهای شما قرار می گیرد. اگر از مغزتان برای به خاطر سپردن چیزهایی استفاده می کنید، به اشتباه از آن استفاده می کنید. سعی نکنید چیزی را به خاطر بسپارید، فقط آن را در لیست کارهای خود قرار دهید. من همه چیز، از پروژه های کاری مهم گرفته تا «مصرف ویتامین» را در فهرست کارهایم دارم. روش مورد علاقه من برای مدیریت لیست کارهایم، روش انجام کارها است. وظایف باید در پروژه ها و زمینه ها گروه بندی شوند. به پروژه ها به عنوان موضوع کلی فکر کنید، برخی از پروژه های من عبارتند از "کار"، "کارها" و "برنامه ریزی عروسی". شما می توانید هر تعداد پروژه که نیاز دارید داشته باشید، اما هر کار باید تحت یک پروژه خاص قرار گیرد. هنگامی که پروژه های خود را به پایان رساندید، باید یک زمینه را تعیین کنید. زمینه چیز خاصی است که برای انجام یک کار به آن نیاز دارید یا مکانی که باید در آن باشید. برخی از زمینه های من عبارتند از "خانه"، "رایانه"، و "تلفن". این به من این امکان را می دهد که وقتی مدتی استراحت دارم به لیست کارهایم نگاه کنم و بگویم "در حال حاضر در خانه نشسته ام و کاری ندارم، چه کاری می توانم انجام دهم؟" و لیست کارهای من را به کارهایی که می توان در خانه انجام داد فیلتر کنم. برنامه مورد علاقه من برای این OmniFocus است:
برای مدت طولانی از OmniFocus برای همه کارهایم استفاده می کردم، اما متوجه شدم که دیدن برخی کارها که به اندازه کارهای دیگر مهم نیستند، مرا آزار می دهد. برای رفع این مشکل، اپلیکیشن دیگری به نام 2do را وارد کردم:
 
مشاهده در اندازه کامل
 
همانطور که می بینید، مواردی در این برنامه وجود دارد که به تاخیر افتاده است. این به این دلیل است که من اکنون لیست کارهایم را تقسیم بندی کرده ام. من تمام کارهای فوق العاده مهمی را که باید انجام دهم در OmniFocus قرار می دهم، که معمولاً به این معنی است که وقتی کار را ترک می کنم، آن برنامه دیگر نشانی ندارد. هر کار دیگری که باید در مقطعی انجام شود، اما اگر کمی طول بکشم تا به آن برسم، پایانی برای دنیا نیست، در 2do انجام می شود. چیزهایی مانند "اسپیکر دوش شارژ" در تصویر بالا مهم هستند، من دوست دارم زیر دوش به موسیقی گوش کنم، اما اگر فراموش کنم این کار را انجام دهم یا وقت نداشته باشم، بدترین اتفاق این است که بلندگوی من در وسط می میرد. یک دوش و من آن را بعدا شارژ می کنم. 2do اغلب تا پایان روز کاملاً خالی می‌شود، اما اگر وقتی به رختخواب می‌روم نشان برنامه داشته باشد، استرسی به من وارد نمی‌کند زیرا می‌دانم که وظایف در آن برنامه مهم‌ترین چیزها نیستند.
 
اخلاق داستان
همانطور که در همان ابتدا گفتم، این روش من برای انجام کارهاست. واقعاً هیچ راه درست یا غلطی برای مقابله با مدیریت کار وجود ندارد، تا زمانی که وظایف شما تکمیل شده باشد. همانطور که گفته شد، من طرفدار بزرگ چیزهایی هستم که به این معنی است که نیازی به یادآوری چیزی ندارم و تلفن یا رایانه من به من یادآوری می کند. قدرت مغز من خیلی بهتر از به خاطر سپردن چیزها برای حل مسئله صرف می شود، البته این کار باعث می شود که در پایان روز راحت تر استراحت کنم، زمانی که می توانم به OmniFocus نگاه کنم و به طور قطع بدانم که هیچ چیز را فراموش نمی کنم و همه چیز را فراموش نمی کنم. از وظایف مهم من انجام شده است.j

 

دوشنبه 23 آبان 1401
بؤلوملر :