در قسمت قبل توضیح دادیم که چگونه می توان یک تقویم حرفه ای را طراحی کنیم. امروز نیز در ادامه این مطلب به باقی موارد موثر در طراحی تقویم حرفه ای خواهیم پرداخت.
 
7) تبلیغ تقویم شما
همانطور که قبلا ذکر شد، برخی از افراد برای سرگرمی تقویم می سازند، در حالی که برخی دیگر از آنها برای فروش یا تبلیغ بیشتر شرکت خود استفاده می کنند. آنها می توانند به عنوان هدایایی واقعاً عملی برای دادن به مشتریان و سایر ذینفعان خدمت کنند. هنگامی که یک تقویم با طراحی درخشان از یک شرکت دریافت می کنید، احتمالاً نام آن برای روزها، ماه ها یا حتی یک سال در خاطر می ماند زیرا ممکن است چندین بار به آن مراجعه کنید. تقویم ها ابزار تبلیغاتی بسیار کم ارزش و در عین حال تاثیرگذاری هستند. از این رو، اگر یک محصول کامل را ایجاد کنید، این شانس وجود دارد که بتوانید تصور بسیار خوبی از برند خود به مشتریان خود بدهید.
برای سفارش سالنامه 1402 و خرید تقویم رومیزی ۱۴۰۲ از واحد سالنامه برگ کلیک کنید.

علاوه بر این، باید به یاد داشته باشیم که کسانی هستند که از تقویم برای به خاطر سپردن تاریخ های مهم استفاده می کنند. تقویم ها می توانند به عنوان یک فرصت بازاریابی پنهان و اضافی عمل کنند زیرا می توانند به تبلیغ رویدادهای آینده شرکت شما کمک کنند. بنابراین، اضافه کردن یادداشت ها در مورد رویدادهای برنامه ریزی شده، فروش و پیشنهادات انحصاری شرکت شما در تقویم شما می تواند یک حرکت بسیار هوشمندانه باشد. این باعث می شود گیرندگان شما از شرکت شما و رویدادهای آن در طول سال آگاه و یادآوری شوند.
 
نکات طراحی تقویم
هنگامی که در مورد اینکه دقیقاً چه کاری باید انجام دهید و چگونه می توانید هنگام طراحی تقویم سردرگم شوید، هرگز از پرسیدن نترسید! با این حال، ما قبلاً لیستی از بهترین نکات طراحی تقویم را برای شما جمع آوری کرده ایم. با نکاتی که در زیر توصیه می‌کنیم، می‌توانید از آنها برای زیباتر کردن طراحی خود استفاده کنید و تقویم خود را به سطح بعدی ببرید.
 
فضای خود را به درستی مدیریت کنید
اگرچه این نکته ممکن است بی ربط به نظر برسد، اما در واقع کاملاً برعکس است. برای ایجاد یک تقویم به یاد ماندنی و موثر، باید یاد بگیرید که چگونه فضای مورد استفاده برای طراحی خود را کنترل کنید. اما در واقع مدیریت صحیح فضای خود به چه معناست؟
 
برای شروع، با تعیین اندازه و عملکرد تقویم خود (به عنوان مثال تقویم دیواری، میز یا تقویم جیبی) شروع کنید. در توزیع محتوا و تصاویر متناسب با فضایی که در اختیار دارید تلاش کنید. برای یک تقویم بزرگتر، فضای زیادی را خالی نگذارید. برای تقویم جیبی، آن را بیش از حد شلوغ نکنید. مهمتر از همه، همیشه خوانایی فونت خود را در نظر داشته باشید!
 
به عبارت دیگر، روی تعادل بین صفحاتی که بیش از حد ساده و بیش از حد طاقت فرسا به نظر می رسند تمرکز کنید. به این ترتیب، می توانید یک تقویم چشم نواز ایجاد کنید. علاوه بر این، فضای کافی برای تبلیغ دستاوردها و خدمات شرکت خود را بدون نیاز به قربانی کردن عناصر واقعی تقویم خواهید داشت.
تصاویر خود را با دقت انتخاب کنید
این موضوع قبلاً به اختصار توضیح داده شد، با این حال، همیشه مفید است که یک بار دیگر بر آن تأکید کنیم. تصاویر مهم هستند، و در حالی که هیچ تصمیم درست یا اشتباهی در مورد ایده وجود ندارد، وضوح بالا و انتخاب خلاقانه تصاویر همیشه باید در اولویت باشد. هم تصاویر و هم سبک، در نهایت باید تمرکز گیرنده را به سمت برند هدایت کنند.
 
تقویم را به یک نمونه کار تبدیل کنید
منظور ما از این این است که شما همیشه باید با طراحی تقویم خود با عشق رفتار کنید و پروژه خود را به یک نمونه کار تبدیل کنید! مجموعه کار طراحی شخصی شما باید در 1-12 صفحه ارائه شود. شما در حال حاضر از تقویم خود برای تبلیغ برند و کارهای تجاری خود استفاده می کنید، بنابراین چه تفاوتی می کند اگر واقعاً 100 درصد از قلب و الهام خود را در آن قرار دهید؟
 
تصور کنید که هر ماه شاهکار متفاوتی از خلقت شما را به نمایش می گذارد. اگر شما یک طراحی گرافیکی نیستید، لازم نیست. پروژه های مد و زیبایی (لباس، مدل مو، ناخن)، دکوراسیون داخلی، و هر پروژه یا خلاقیت دیگری نیز کارساز خواهد بود! این باعث می‌شود تقویم شما برای شرکت شما خاص‌تر و شخصی‌تر شود، و این یک راه عالی برای مشتریان است که واقعاً همه دستاوردهای شما را در یک مکان واحد ببینند.
 
اهداف خود را واضح و قابل دستیابی نگه دارید
طرح های تقویم باید به همان اندازه جذاب و کاربردی باشند. در غیر این صورت، اگر همه چیز به جلوه های بصری خلاصه شود، حتی زیباترین تقویم نیز تبدیل به یک هدیه بی مصرف مشتری خواهد شد که در نهایت در جعبه انداخته می شود. از طرف دیگر، اگر ساختار و عملکرد آن در بالاترین حد خود باشد، اما طراحی آن خیلی ساده یا زشت باشد، هیچ کس نمی خواهد تقویم را روی میز خود بگذارد یا آن را روی دیوار آویزان کند. از این گذشته، تقویم های بصری جذاب می توانند به عنوان وسایل تزئینی یا کلکسیونی عمل کنند.
 
بنابراین طراحی خود را برای بیننده مفید کنید و راهی دلپذیر برای تبلیغ کسب و کار خود بیابید. با این گفته، شما اساساً به یک تقویم قدرتمند و فریبنده نیاز دارید که مردم را تشویق کند تا به آن نگاه کنند. باید احساسات خاصی را برای برند و محصولات شما القا کند. نمی توانید حدس بزنید که شرکت ها چقدر برای طراحی تقویم مارک دار خود هزینه می کنند.
 
در طراحی تقویم خود جاهای خالی بگذارید
اولین کار شما هنگام یادگیری نحوه طراحی یک تقویم، انتخاب یک الگوی جذاب و مفهوم طراحی بود. اکنون، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که این ایده را به آرامی و عمداً روی کاغذ بیاوریم و کل پروژه را عملی کنیم!
 
با گفتن اینکه تقویم باید مفید باشد، منظور ما فقط خوانایی آن نیست. یک ایده خوب این است که طرحی را طراحی کنید که الهام بخش باشد و در عین حال به مخاطبان اجازه دهد تا روی آن بنویسند تا تاریخ ها و قرارهای ملاقات مهم را پیگیری کنند. اغلب اوقات، مردم دوست دارند یادداشت ها و یادآوری ها را در تقویم خود بگذارند و آن را برای زندگی روزمره خود شخصی تر کنند. بنابراین توصیه می شود که فضای کافی برای نوشتن یا کشیدن آزادانه روی آن برای آنها بگذارید.
 
از آثار هنری اصلی استفاده کنید
آخرین اما نه کم اهمیت، مطمئن شوید که از آثار هنری اصلی خود استفاده می کنید. می‌توانید از تصاویر، رنگ‌ها، گرافیک‌ها و فونت‌های موجود آنلاین استفاده کنید که شرکت شما را به مخاطبان یادآوری می‌کند. با این حال، با انجام این کار، می توانید این خطر را داشته باشید که تقویم خود آنطور که باید برای مردم خاص و جلب توجه نباشد.
 
مردم عاشق دریافت تقویم های شخصی و منحصر به فرد هستند! برای آنها مانند یک اثر هنری رایگان یا یک شی تزئینی است. البته، میلیون‌ها تصویر سهام رایگان و حق امتیاز در اینترنت موجود است. استفاده از این تصاویر در دسترس باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و تلاش شما می شود. اما میدونی چیه؟ تقویم فرصتی است که یکبار برای شما ایجاد می‌کند تا چیزی واقعاً اصلی برای برند خود ایجاد کنید، و این چالشی است که باید بدون فکر کردن بیش از حد به آن پی ببرید.
 
توجه داشته باشید که یک تقویم کلاسیک و متوسط ​​میتواندشماراازصحنهخارجکند. تصاویریهستندکههمهمابیشازصدباردیدهایم! آنهاشماراباسایرتقویمهایموجوددربازارمتفاوتنمیکنند. اگرچه ایجاد یک اثر هنری منحصر به فرد و بدیع می تواند چالش برانگیز باشد زیرا خلاقیت و مهارت های طراحی گرافیک باید مورد استفاده قرار گیرد، اما این می تواند تضمین کند که شما به عنوان یک برند توسط کسانی که تقویم های شما را ارائه می دهند قابل تشخیص و احترام خواهید بود.
 
پس برای چی منتظری؟ ادامه دهید و ایده های هنری عالی را که نمایانگر هویت برند شما هستند، شروع کنید. این نکته ای است که واقعاً به شما کمک می کند تا طراحی تقویم خود را ثابت کنید.

چهارشنبه 10 اسفند 1401
بؤلوملر :