بازاریابی چاپی نمرده است. اگرچه، مانند گذشته نیست، کاتالوگ ها هنوز بخش مهمی از بخش B2C هستند. و حتی در سال 2021، می توانید حداقل 3 کسب و کار محلی را نام ببرید که هنوز تبلیغات خود را چاپ می کنند. همین الان بالای سرت
 
فروشگاه حیوانات خانگی محلی؟ شاید لوله کش از آن طرف خیابان؟
 
در این مقاله نگاهی به یکی از عناصر کلیدی بازاریابی چاپی – کاتالوگ ها خواهیم انداخت.
ما 5 نکته ضروری برای ایجاد کاتالوگ موفق با مهارت های اولیه بازاریابی و کپی رایتینگ را به اشتراک خواهیم گذاشت.
 
توصیه می شود: کاتالوگ خود را به یک کتاب تلنگر تعاملی تبدیل کنید
این واقعیت که بازاریابی کاتالوگ با یک رسانه چاپی سروکار دارد به این معنی نیست که نمی تواند آنلاین خوب عمل کند. به هر حال، بازاریابی دیجیتال شامل بیش از یک نوع کانال است. از یک پست ساده در رسانه های اجتماعی تا یک صفحه فرود پر زرق و برق – کاتالوگ شما بیش از یک فرصت برای درخشش خواهد داشت.
اینجاست که برگ سبز وارد می شود.
 
تنها کاری که باید انجام دهید این است که کاتالوگ خود را در مولد فلیپ بوک ما آپلود کنید.
 
چطوری انجامش بدهم؟
 
به سادگی از شخصی که کاتالوگ شما را طراحی کرده است بخواهید آن را به عنوان یک فایل PDF با شما به اشتراک بگذارد. صرف نظر از اینکه از چه نرم افزاری برای ساخت آن استفاده کرده اند، فقط یک ویژگی برای تولید PDF وجود خواهد داشت.
 
در ازای آن چه چیزی دریافت خواهید کرد؟
 
یک کاتالوگ موفق، آماده برای دستیابی به مخاطبان بیشتر. با ویژگی فلیپ بوک برگ سبز، هر صفحه از کاتالوگ شما یک انیمیشن زیبا و نرم از یک صفحه عطف خواهد داشت - با جلوه های صوتی و همه چیز! با تسلط تیک توکس و بازاریابی ویدیویی بر رسانه های اجتماعی ما، این یک حرکت هوشمندانه برای تعاملی کردن کاتالوگ شما است.
علاوه بر این، شما این فرصت را خواهید داشت که کاتالوگ خود را آزمایش کنید و ببینید چه چیزی کار می کند. با ویژگی ردیابی PDF برگ سبز، می‌بینید که کدام صفحات توجه را به خود جلب می‌کنند – و آن‌هایی را که به خوبی انجام نمی‌دهند را برطرف کنید.
 
ردیابی کاتالوگ خرید آنلاین
 
کنجکاو؟ ببینید چگونه کار می کند اینجا!
 
با شخصیت خریدار شروع کنید!
کاتالوگ خود را متمایز کنید - نکته اول
 
با فرض اینکه ابتدا وارد بخش بازاریابی کاتالوگ نشده اید، این مقاله را می خوانید زیرا در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک کاتالوگ جدید برای کسب و کار خود هستید. عالی! احتمالاً روبروی یک صفحه خالی نشسته اید، سر خود را می خارید و به این فکر می کنید که "اول باید چه کار کنم؟"
 
ما همه آنجا بوده ایم.
 
اول از همه، قبل از تولید هر نوع محتوای بازاریابی باید از خود بپرسید: مشتریان من چه کسانی هستند؟
 
و اگر فکر می کنید که قبلاً به این سؤال با چیزی مانند این پاسخ داده اید: "متخصصان جوان 25 تا 34 ساله که بیش از 50 هزار در سال درآمد دارند و در ویسکانسین زندگی می کنند"، یک خبر بد برای شما دارم: شما مشتریان خود را نمی شناسید. .
 
این یک اشتباه بسیار رایج است که به راحتی قابل رفع نیست. «الگوی شخصیت خریدار» را به صورت آنلاین جستجو کنید یا از یکی از برنامه‌های موجود استفاده کنید. سپس تمام کادرها را با دقت پر کنید. سوالاتی در مورد زندگی شخصی مشتریان شما، ترجیحات آنها وجود خواهد داشت. رویاهای آنها ترس های آنها لزوماً لازم نیست همه اینها را بدانید - فقط هر چیزی را که فکر می کنید واقع بینانه است بنویسید.
 
فایده چیست؟
 
برای توصیف اینکه مشتریان شما چه نوع افرادی هستند. آیا آنها خروجی هستند؟ خانواده محور؟
 
شخصیت خریدار شما تعیین می کند که چگونه با آنها ارتباط برقرار کنید. کاتالوگ شما ابتدا چه نوع محصولاتی را نشان می دهد. از چه زبانی استفاده خواهد کرد. شخصیت خریدار سنگ بنای هر استراتژی بازاریابی است.
عکس های ساده محصول را فراموش کنید
کاتالوگ خود را متمایز کنید - نکته اول
 
همه ما در مورد تصاویر بصری هستیم.
 
ما خودروهای خاصی را می خریم زیرا زیبا به نظر می رسند. ما بارها و بارها تبلیغات تلویزیونی برندهای بزرگ را تماشا می کنیم و به خوبی می دانیم که چیزی جز مشتریان بالقوه آنها نیستیم. ما اغلب چیزی می خریم، زیرا آنچه را که می بینیم دوست داریم.
 
و این همان چیزی است که شما امیدوارید با بازاریابی کاتالوگ به دست آورید: ارائه محصولات خود به گونه ای که جلب توجه کند.
 
پس عکس های محصول شما چطور؟ آیا خودتان آنها را گرفتید یا یک متخصص استخدام کردید؟
 
در هر صورت احتمالاً با چیزی شبیه به این به پایان رسید: تصویری واضح از محصول خود در یک پس زمینه ساده (احتمالاً سفید). خوبه. حرفه ای است شاید حتی کیفیت بالایی داشته باشد. این دقیقاً همان نوع عکسی است که کاتالوگ شما به آن نیاز دارد.
 
اما آیا این چیزی است که مشتریان شما دوست دارند به آن نگاه کنند؟
 
اسکریپت را ورق بزنید. کاری را انجام دهید که کسب و کار شما قبلا انجام نداده است. کاتالوگ خود را با تصاویری که مشتریان شما قبلاً ندیده اند پر کنید. آیا سطل می فروشید؟ در کنار دریاچه محلی عکس بگیرید. در سحر. اگر کسب و کار شما لاستیک بفروشد چه؟ آنها را در کنار ماشین های قدیمی نشان دهید.
 
در بازاریابی کاتالوگ، کمی خلاقیت می تواند راهگشا باشد.
 
به تجربه کاربری و نحوه بهبود آن فکر کنید
در تجربه کاربری دیجیتال مارکتینگ (به نام UX) با وب‌سایت‌ها یا برنامه‌ها سر و کار دارید که به راحتی قابل پیمایش است – هم از دسکتاپ و هم از تلفن هوشمند. UX خوب زمانی است که مشتریان رابط را بصری توصیف می کنند.
 
در مورد کاتالوگ ها چطور؟ فقط صفحاتی هستند که می توان ورق زد - آیا جایی برای بهبود وجود دارد؟
 
وجود دارد. اما قرار نیست به کاتالوگ یا بازاریابی شما به این شکل رسیدگی کند. تجربه کاربری برای کاتالوگ شما مربوط به جنبه تجاری آن است.
 
اگر می خواهید مشتریان شما از فروشگاه شما بازدید کنند، باید به راحتی آن را پیدا کنید. فقط یک آدرس اضافه نکنید - یک نقشه کوچک نیز اضافه کنید. و شاید یک توضیح کوتاه: "در کنار کلیسای سنت پیتر، کنار واحد انبار".
 
اگر هدف کاتالوگ شما جمع آوری سفارشات از طریق تلفن است، مطمئن شوید که شماره شما قابل مشاهده است. همچنین، اطلاعات مربوط به ساعات کاری خود را اضافه کنید. و مطمئن شوید که شخصی که تماس ها را مدیریت می کند فقط از روی اسکریپت نمی خواند. اجازه دهید کارمندانتان با هر تماس گیرنده کمی گپ بزنند.
 
به مشتریان خود نشان دهید که کسب و کار شما با آنها مانند مردم رفتار می کند. نه فقط منبع درآمد.
 
تست، تست، تست
در مورد نحوه ساخت کاتالوگ فروش می توان چیزهای زیادی گفت.
 
اما تا زمانی که شروع به آوردن مشتری نکند، هرگز مطمئن نیستید. بدترین بخش این است که اگر کار نکرد، بسیاری از متخصصان شروع به اشاره به دلیل آن خواهند کرد.
 
حقیقت این است: هیچ کس واقعاً نمی داند چه چیزی قرار است کار کند. افراد با تجربه می توانند حدس های دقیقی بزنند. مشتریان می توانند حدس و گمان کنند. اما صاحبان مشاغل هرگز نمی دانند.
 
به همین دلیل است که باید هر نسخه از کاتالوگ خود را قبل از انتشار در مقیاس گسترده‌تر آزمایش کنید. 50 نسخه چاپ کنید و آنها را تحویل دهید. ببینید چند تماس ایجاد کرده است. فقط یکی؟ خوب، شاید دفعه بعد محصولات ارزان تری را در صفحه اول قرار دهید. 50 نسخه دیگر از آن چاپ کنید.
 
شما حتی می توانید این کار را در فیس بوک انجام دهید - کاتالوگ خود را به یک کتاب تلنگر تبدیل کنید و با بودجه 50 دلاری آن را در فیس بوک تبلیغ کنید. ببینید چقدر تعامل خواهد داشت.
این کار را دوباره با نسخه دیگری انجام دهید.
 
در واقع، تبلیغات فیس بوک دارای یک ویژگی است که فقط برای آزمایش اختصاص داده شده است. این یک نوع تبلیغ است که به آن تست A/B می گویند.
 
تست های خود را تکرار کنید تا زمانی که ببینید کاتالوگ شما بهتر از نسخه های قبلی کار می کند. و برای گرفتن نتیجه عالی خیلی معطل نشوید. هنگامی که نوبت به آزمایش کاتالوگ شما می رسد - یک نقطه کاهش بازده وجود دارد که دسترسی به آن آسان است.
 
خب! حالا شما مالک آن هستید!
 
نکات ما را چگونه می پسندید؟ آیا آنها به برجسته شدن کاتالوگ شما کمک کردند؟

 

چهارشنبه 24 اسفند 1401
بؤلوملر :