چاپ سالنامه مدرسه به تصمیمات مهم زیادی نیاز دارد که بر ظاهر و احساس کتاب تأثیر می گذارد. آیا باید از کاغذ روکش دار یا بدون روکش استفاده کرد؟ ضخامت کاغذ چقدر باید باشد؟ آیا می خواهید روکش براق باشد یا مات؟
 
اینها تنها برخی از ملاحظات بسیاری است که در فرآیند چاپ سالنامه مدرسه وجود دارد. شاید مهم ترین نوع اتصالی باشد که استفاده می کنید. دلیل این امر این است: سالنامه های مدرسه برای تمام عمر باقی می مانند. آنها مانند یک عکس فوری در زمان هستند و خاطرات ارزشمندی را از یک سال زندگی هر دانش آموز در مدرسه ثبت می کنند. بیش از فهرستی از دانش‌آموزان، معلمان، و مدیران، یک سالنامه دریچه‌ای را ارائه می‌کند به اینکه زندگی در یک زمان خاص چگونه بوده است که دیگر هرگز تکرار نخواهد شد.
 
چهار نوع متداول صحافی سالنامه وجود دارد که سه مورد از آنها گزینه های جلد نرم هستند. اینها عبارتند از PUR باند کامل، مارپیچ و زین دوخت. نوع چهارم گالینگور است. هنگامی که یک سالنامه محکم و بادوام می خواهید که در آزمون زمان مقاومت کند، جلد گالینگور انتخاب واضحی است. با این حال، چاپ سالنامه مدرسه شامل عوامل دیگری نیز می شود، از تعداد صفحات سالنامه گرفته تا بودجه تولید و چاپ. بیایید نگاهی به چهار نوع مختلف صحافی بیندازیم و برای کدام سالنامه ها مناسب تر هستند.
برای آگاهی از قیمت سررسید و تقویم رومیزی 1401 اینجا کلیک کنید.
 
صحافی سالنامه جلد نرم
صحافی با جلد گالینگور بیش از 200 سال است که انتخاب سنتی بوده است. چیزی در مورد جلد سخت محکم وجود دارد که می گوید این یک سالنامه است! با این حال، دلایل زیادی برای استفاده از روش صحافی جلد نرم وجود دارد. پوشش نرم انتخاب خوبی است زمانی که:
 
سالنامه بین 60 تا 150 صفحه دارد
کار با بودجه محدود
زمان چرخش سریع مورد نیاز است
چاپ تعداد زیادی از سالنامه
چاپ سالنامه مدرسه یک سنت قدیمی است. با این حال، بسیاری از دانش‌آموزان نسل جوان امروزی خواهان سالنامه‌ای هستند که منعکس‌کننده دنیای مدرن باشد. صحافی‌های جلد نرم طیف گسترده‌ای از گزینه‌های طراحی و چاپ را ارائه می‌دهند که برای مدارس و سازمان‌هایی که به دنبال سالنامه‌ای هستند که با قالب سنتی مناسب نباشد ایده‌آل هستند.
 
صحافی زین دوخت
چاپ کتابچه زین دوخت یک روش صحافی اقتصادی است که عموماً برای سالنامه هایی با تعداد صفحات کم استفاده می شود. صفحات روی کاغذهای بزرگی چاپ می شوند که از وسط تا شده و داخل یکدیگر قرار گرفته اند. در طول فرآیند صحافی، صفحات از طریق خط چین سالنامه به هم متصل می شوند. هیچ گونه چسبی استفاده نمی شود. محدودیت صفحه برای Saddle-stitch 4-64 صفحه PDF است.
دوخت زین دوام جلد سخت را فراهم نمی کند، اما چندین مزیت دارد. می توان آن را با طیف گسترده ای از استوک ها و اندازه های کاغذ استفاده کرد و پوشش آن می تواند دارای پوشش UV (فرابنفش) باشد. این شامل اعمال یک پوشش مایع و پخت آن با اشعه ماوراء بنفش برای ارائه یک پوشش براق و براق است. پوشش UV در برابر سایش مقاوم است و عکس ها و سایر تصاویر گرافیکی را از صفحه برجسته می کند.
 
سالنامه هایی که با دوخت زین بسته شده اند را می توان صاف گذاشت و بدون نیاز به نگه داشتن صفحات باز ماند، اگرچه سالنامه هایی با تعداد صفحات بالاتر کاملاً صاف نیستند.
 
گزینه صحافی با دوخت زین بسیار مقرون به صرفه است، اما علیرغم هزینه های پایین صحافی، ظاهر و ظاهر صیقلی و باکلاسی را ارائه می دهد.
 
EVA Perfect Binding
اگر سالنامه ای با بیش از 50 یا 60 صفحه دارید اما همچنان می خواهید جلد نرم داشته باشید، چاپ کتاب با جلد کامل EVA انتخاب ایده آلی است.
 
در این روش صحافی به جای سیم پیچ یا منگنه از چسب بسیار قوی برای نگه داشتن صفحات در کنار هم استفاده می شود. "عالی" به این واقعیت اشاره دارد که صفحات و جلد همه به یک اندازه بریده شده اند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در طول فرآیند صحافی بدون نیاز به تنظیم برای خزش، کاملاً در یک ردیف قرار گیرند، شرایطی که در آن حاشیه‌های صفحه به دلیل فرآیند تودرتو کردن، کاهش می‌یابد.
صحافی کامل EVA با کاغذهای باکیفیت به خوبی کار می کند و ستون مربعی آن امکان چاپ نام مدرسه و سال بر روی ستون فقرات را فراهم می کند. صحافی کامل EVA ظاهری حرفه ای ایجاد می کند و در عین حال استحکام و دوام را به سالنامه می افزاید. سالنامه را می توان بدون آسیب رساندن به صفحات صاف قرار داد.
 
جلد گالینگور صحافی
جلد گالینگور بهترین گزینه صحافی برای چاپ کتاب سال مدرسه است. وقتی می خواهید سالنامه ای داشته باشید که شبیه سالنامه سنتی باشد. وقتی سالنامه ای می خواهید که ماندگاری داشته باشد، جلد گالینگور صحافی می خواهید. این روش برای سالنامه های کم و زیاد قابل استفاده است. با این حال، سفتی آن را برای سالنامه هایی با بیش از 50 تا 60 صفحه مناسب تر می کند.
 
دریافت قیمت فوری - چاپ سالنامه سفارشی
در عین حال، صحافی با جلد گالینگور گزینه های زیادی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد سالنامه خود را سفارشی کنید تا سنتی و در عین حال منحصر به فرد برای مدرسه یا سازمان شما به نظر برسد.
 
جلد گالینگور معمولاً با تخته کلاسور ساخته می شود که یک تخته تک لایه و جامد است که از پایه های مختلف ساخته شده است و معمولاً ضخامت آن از 0.03 تا 0.3 اینچ است. همچنین دارای وزن های متفاوتی است که وزن تخته استاندارد آن 90 pt است. و تا 160 pt. برای صحافی سالنامه، صفحات بریده شده، تا می شوند و به یک "بلوک کتاب" چسبانده می شوند، که سپس با استفاده از چسب قوی روی جلد چسبانده می شود. در Printivity، روکش ها را قبل از چسباندن به تخته کلاسور لمینیت می کنیم. ما همچنین صفحات داخلی را با چسب PUR، قوی ترین چسب موجود، می بندیم. نتیجه یک محصول سالنامه پیچیده است که در آزمون زمان مقاومت خواهد کرد.
سالنامه های گالینگور قیمت و وزن بیشتری دارند. با این حال، بسیاری از مردم احساس سنگین بودن را یکی از ویژگی های اساسی سالنامه می دانند. وقتی می‌خواهید ارائه‌ای چشمگیر داشته باشید که فضایی با کیفیت را القا کند، صحافی با جلد گالینگور بهترین انتخاب است.
 
آماده برای سفارش؟
چه جلد نرم و چه صحافی با جلد گالینگور سنتی را انتخاب کنید، واحد سالنامه برگ چاپ سالنامه مدرسه را با کمترین قیمت و با زمان‌بندی سریع ارائه می‌کند. ما می توانیم برخی از سالنامه ها را در 24 ساعت چاپ کنیم! برای کمک بیشتر، لطفاً با نمایندگان خدمات مشتری ما با شماره 1-877-649-5463 تماس بگیرید!
 
منبع: https://www.printivity.com/insights/2019/05/18/whats-the-best-binding-for-yearbook-printing/

 

شنبه 18 دی 1400
بؤلوملر :