چاپ افست سنتی بر روی دستگاه چاپ با استفاده از صفحات چاپ و جوهر مرطوب تولید می شود. تولید این نوع چاپ کمی بیشتر طول می کشد زیرا زمان راه اندازی بیشتر است و محصول نهایی باید قبل از اتمام کار خشک شود. در عین حال، چاپ افست به طور سنتی بالاترین کیفیت موجود را در گسترده ترین انواع استوک تولید می کند و بالاترین درجه کنترل را بر رنگ ارائه می دهد. علاوه بر این، چاپ افست اقتصادی ترین انتخاب در هنگام تولید تعداد زیادی چاپ از چند نسخه اصلی است.
پیشنهاد می کنیم برای سفارش سررسید و تقویم رومیزی به واحد سالنامه برگ مراجعه کنید.
 
چاپ دیجیتال قبلا "کپی کردن" نامیده می شد، اما این اصطلاح اکنون منسوخ شده است. امروزه به جای کپی کردن نسخه اصلی، اکثریت قریب به اتفاق چاپ دیجیتال مستقیماً از فایل های الکترونیکی خارج می شود. چاپ دیجیتال سریعترین راه برای تولید تیرهای کوتاه است، به خصوص زمانی که تعداد زیادی نسخه اصلی وجود دارد. سطح کیفی چاپ دیجیتال در حال حاضر بسیار نزدیک به چاپ افست است. اگرچه امروزه چاپ دیجیتال در اکثر سهام ها به خوبی کار می کند، اما هنوز برخی از کاغذها و کارهایی هستند که چاپ افست بهتر عمل می کند. همچنین برخی از سهام و مشاغل وجود دارد که در آنها چاپ دیجیتال به خوبی یا بهتر از چاپ افست عمل می کند.
 
اگر در بازار بروشورها، کارت‌های ویزیت، پوسترها یا سایر مواد بازاریابی هستید، می‌دانید که باید طرح، طرح رنگ، کپی و چیدمان عالی را ارائه دهید. با این حال، حتی پس از اینکه تمام آن جعبه ها را علامت زدید، تصمیم بسیار مهم دیگری وجود دارد: انتخاب بین چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست.
برای خرید سالنامه 1401 اینجا کلیک کنید.
در این پست، تفاوت‌های بین این دو روش چاپ را پوشش می‌دهیم و مزایا و معایب آنها را نشان می‌دهیم. ما همچنین عواملی را که باید در تصمیم گیری شما نقش داشته باشند، فهرست می کنیم تا بهترین فرآیند را برای پروژه خود انتخاب کنید. و طبیعتاً، ما به چند نمونه نگاه خواهیم کرد تا بتوانید بهترین حس را از چاپ دیجیتال و افست در عمل به دست آورید.
 
تفاوت واقعی چیست و آیا مهم است؟
بنابراین، تفاوت بین چاپ دیجیتال و افست چیست؟ چاپ، چاپ است، درست است؟ دقیقاً نه... بیایید نگاهی به این دو روش چاپ، تفاوت‌های آنها، و انتخاب یکی یا دیگری برای پروژه چاپ بعدی خود بیاندازیم.
چاپ افست چیست؟
فناوری چاپ افست از صفحاتی استفاده می‌کند که معمولاً از آلومینیوم ساخته می‌شوند که برای انتقال تصویر روی یک «پتو» لاستیکی و سپس چرخاندن آن تصویر روی یک ورق کاغذ استفاده می‌شود. به آن افست می گویند زیرا جوهر مستقیماً روی کاغذ منتقل نمی شود. از آنجایی که پرس‌های افست پس از راه‌اندازی بسیار کارآمد هستند، چاپ افست بهترین انتخاب در صورت نیاز به مقادیر بیشتر است و بازتولید رنگ دقیق و چاپ حرفه‌ای واضح و تمیز را ارائه می‌دهد.
 
 
 
چاپ دیجیتال دیجیتال
چاپ دیجیتال چیست؟
چاپ دیجیتال از صفحات به روش افست استفاده نمی کند، اما در عوض از گزینه هایی مانند تونر (مانند چاپگرهای لیزری) یا چاپگرهای بزرگتر که از جوهر مایع استفاده می کنند استفاده می کند. چاپ دیجیتال در صورت نیاز به مقادیر کمتر می درخشد. به 20 کارت تبریک یا 100 بروشور فکر کنید. یکی دیگر از مزایای چاپ دیجیتال، قابلیت داده متغیر آن است. زمانی که هر قطعه نیاز به کد، نام یا آدرس منحصر به فردی دارد، دیجیتالی تنها راه است. چاپ افست نمی تواند این نیاز را برآورده کند. درباره گزینه ها و قابلیت های چاپ دیجیتال بیشتر بیاموزید.
 
در حالی که چاپ افست یک روش فوق العاده برای تولید پروژه های چاپی با ظاهر عالی است، بسیاری از مشاغل یا افراد به تعداد چاپ های بزرگ 500 یا بیشتر نیاز ندارند و بهترین راه حل چاپ دیجیتال است.
چاپ آفست
چاپ افست که لیتوگرافی نیز نامیده می شود، رایج ترین نوع چاپ برای کارهای تجاری با حجم بالا است. آیا تا به حال ویدئوهایی از روزنامه هایی که در رول های بزرگ می چرخند دیده اید؟ این چاپ افست است.
 
نحوه کار به این صورت است: ابتدا، چاپگر طرح را روی صفحات فلزی می‌سوزاند - یکی برای هر رنگ. معمولاً از چهار رنگ (فیروزه‌ای، سرخابی، زرد و سیاه (کلیدی)، به اختصار CMYK استفاده می‌شود، اما چاپ افست همچنین امکان استفاده از رنگ‌های جوهر سفارشی (به ویژه رنگ‌های پنتون) را به جای آن می‌دهد.
 
سپس طرح از صفحات روی رول های لاستیکی منتقل می شود. رنگ های مختلف جوهر روی لاستیک پخش می شود و سپس کاغذ بین آنها کشیده می شود. کاغذ از میان تمام رول ها می گذرد و روی رنگ لایه لایه می شود تا تصویر نهایی به دست آید.
 
مزایای چاپ افست
کیفیت تصویر برتر که قابل اعتماد است. برای نوع تمیز و متمایز و تصاویر بدون رگه یا لکه روی چاپ افست حساب کنید
وفاداری رنگ بهتر که هم به دقت رنگ ها و هم به تعادل آنها در طراحی اشاره دارد. از آنجایی که چاپ افست می تواند جوهرهای رنگی سفارشی را برای هر کار ترکیب کند، طبیعتاً رنگ ها را مشخص می کند.
تقریباً روی هر نوع ماده ای به همان اندازه خوب کار می کند.
برای کارهای با حجم زیاد، پول بیشتری دریافت می کنید. شروع یک کار افست هزینه زیادی دارد. شما باید برای ایجاد بشقاب ها پول سرمایه گذاری کنید، که زمان می برد. با این حال، هنگامی که آن را سرمایه گذاری کردید، همه مواد آماده کار هستند، و در واقع کمتر از چاپ دیجیتال برای کارهای افست بزرگ هزینه خواهید کرد، که صرف نظر از اینکه کار چقدر بزرگ شود، تقریباً یکسان است.
معایب چاپ افست
هزینه بالای مشاغل کم حجم
جدول زمانی طولانی تر از آنجایی که صفحات باید ایجاد شوند
در صورت بروز خطا، نتیجه بدتر. اگر اشتباه تایپی را در یک بشقاب نگیرید و یک دسته را خراب نکنید، رفع آن سخت تر است و این روند دوباره شروع می شود
چاپ دیجیتال
وقتی چاپ دیجیتال وارد صحنه شد، دید که چاپ افست چقدر کار می کند و مراحل مکانیکی آن نیاز دارد و گفت: "نه." این تکنیک از پروفیل ها، صفحات و بستر لاستیکی صرف نظر می کند و طرحی را مستقیماً روی سطح چاپ، چه با جوهر مایع یا تونر پودری، اعمال می کند.
 
جوهر افشان یا لیزر جت که در خانه به کامپیوتر خود وصل می کنید؟ این یک چاپگر دیجیتال است. شرکت‌های چاپ بزرگ دارای مواردی هستند که بزرگ‌تر، سریع‌تر و دقیق‌تر هستند، اما این همان مفهوم است.
 
مزایای چاپ دیجیتال:
زمان چرخش سریعتر
هر چاپ یکسان است. خطر تغییرات عجیب و غریب کمتر ناشی از عدم تعادل در آب و جوهر وجود دارد.
برای کارهای کم حجم ارزان تر است. قیمت هر واحد برای چاپ افست کاهش می یابد، بنابراین در برخی مواقع آنها متقاطع می شوند.
تغییر اطلاعات در یک کار چاپی به عنوان مثال، فرض کنید که در حال چاپ کارت پستال های تبلیغاتی یک کنسرت بودید. می‌توانید تاریخ و مکان بخشی از دسته را تغییر دهید تا دو مجموعه کارت برای دو نمایش ایجاد کنید.
معایب چاپ دیجیتال:
گزینه های کمتری در موادی که می توانید روی آنها چاپ کنید
وفاداری رنگ کمتر با چاپ دیجیتال امکان پذیر است زیرا در کارهای دیجیتال از جوهرهای استانداردی استفاده می شود که نمی توانند دقیقاً با همه رنگ ها مطابقت داشته باشند. کارهای آفست از جوهرهای ترکیبی مخصوص استفاده می کنند، که همیشه مطابقت نزدیک تری دارند. دیجیتال با جوهرهای ترکیبی در حال بهبود و نزدیک‌تر شدن است، اما این جوهرها هنوز به خوبی با ترکیب سفارشی مطابقت ندارند.
هزینه بالاتر برای مشاغل با حجم بالا
کیفیت، وضوح و تردی کمی پایین تر
نحوه تصمیم گیری بین چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست
اگر هنوز مطمئن نیستید که از چاپ دیجیتال در مقابل افست برای پروژه بعدی خود استفاده کنید، این لیست را پایین بیاورید تا روی انتخاب درست تمرکز کنید:
 
حجم: پروژه چقدر است؟
اگر پروژه شما به اندازه کافی بزرگ است که بتواند بر هزینه های اولیه غلبه کند - و به این ترتیب ما معمولاً بیش از 500 قطعه صحبت می کنیم - چاپ افست به شما مزیتی خواهد داد. شما یک چاپ عالی خواهید داشت که احتمالاً با حجم کافی بالا هزینه کمتری خواهد داشت.
زمان: عجله دارید؟
دیجیتال با جایزه فرار می کند. چاپ افست را نمی توان در آخرین لحظه انجام داد.
 
منبع: https://abcotogo.com/offset-vs-digital-printing-what-is-the-difference-and-why-you-should-care

یکشنبه 26 دی 1400
بؤلوملر :